Shuum to czterogwiazdkowy butikowy hotel wellness, położony w Kołobrzegu, w otoczeniu dzikiej nadmorskiej natury. Spotkaliśmy się po raz pierwszy, kiedy funkcjonował jeszcze jako ProVita, hotel spa & wellness nastawiony głównie na niemieckich kuracjuszy, korzystających ze zorganizowanych przez biura podróży wyjazdów uzdrowiskowych. Ambicje marki sięgały jednak znacznie dalej, pragnęła zmienić kierunek komunikacji, wydobywając na pierwszy plan swoją ekspercką wiedzę w zakresie życia w duchu slow life, holistycznej oferty regeneracyjnej, medycyny naturalnej czy zdrowej lokalnej kuchni.
Efektem naszej współpracy jest całościowy rebranding marki, obejmujący narodziny narracji kultywującej skandynawską filozofię hygge oraz celebrację mikromomentów, które uznaliśmy za najcenniejsze dary, jakimi można obdarować gości hotelowych. Dzięki temu zarówno wizerunek, jak i wewnętrzna kultura hotelu zaczęły czerpać z duńskiego dorobku, wzbogacając hotelowe doświadczenia o intymną wspólnotowość.
Zadbaliśmy o każdy szczegół odbioru nowej tożsamości marki – od instagramowego posta, przez wygląd fasady budynku, aż po przewodnik hotelowy. Kładąc podstawowy nacisk na jakość doświadczeń użytkownika, holistycznie zaopiekowaliśmy się całym digitalowym ekosystemem – stroną internetową, systemem rezerwacji i e-sklepem – oraz działaniami PR-owymi.
Rebranding hotelu Shuum miał na celu większe wyeksponowanie wartości, jakie marka oferuje konsumentom – kompleksową opiekę, kontakt z naturą i kameralne otoczenie. To wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy w codziennym życiu są zabiegani i przytłoczeni, pragną odpoczynku, odprężenia, regeneracji oraz świeżości.
Nie lada wyzwaniem okazało się samo stworzenie nowej nazwy hotelu. W trakcie warsztatu kreatywnego powstało ponad 400 propozycji, które wspólnie z załogą hotelu po kolei eliminowaliśmy, docierając do finalnej wersji – Shuum. Dzięki wielogodzinnej pracy, mamy pewność, że obecna nazwa ukazuje w pełni charakter hotelu. Składa się w całości z bezdźwięcznych głosek, które wprawiają w medytacyjny, wyciszający nastrój. Wymowa przywodzi na myśl szum morskich fal, czyli podkreśla wyjątkowe położenie butikowego hotelu.
Hasło nowego pozycjonowania to Siła spokoju, czyli obietnica, która daje początek wartościom, z którymi zaczynają utożsamiać się goście w trakcie pobytu. Dzięki bezdźwięczności głosek, unikatowej dualistycznej formule i nawiązaniu do stoickiej „kropli drążącej skałę” przekazaliśmy, że hotel Shuum zapewnia idealne warunki do pełnej regeneracji oraz jakościowego odpoczynku.
W nowym logotypie chcieliśmy ukazać równowagę, balans i wyciszenie. Gradient ukazuje uzdrawiającą moc wellness, w szerokim kroju liter pojawia się oddech oraz przestrzeń, a silna i prosta geometria nawiązuje do pewności i jakości hotelowej oferty.
Nasza współpraca z hotelem Shuum przy rebrandingu obejmowała analizę strategiczną oraz liczne spotkania warsztatowe z klientem, na których w duchu ko-kreacji zdefiniowaliśmy na nowo treści i tematykę, język wizualny oraz nowy sposób mówienia o wyjątkowym miejscu.
Bazowanie na elementach filozofii stoickiej w skandynawskim wydaniu oraz nawiązywanie do różnorodnych sposobów na życie w zgodzie z naturą, wypoczywanie i czerpanie energii z wnętrza siebie oraz oferty hotelu – tłumaczenie jej przez pryzmat codziennego życia, realizacji wartości obiektu na co dzień. To również opowieść o „sile spokoju” jako stanie równowagi po pobycie w Shuumie.
Bazowanie na ukrytych znaczeniach i prostych wartościach, upraszczanie języka i wykorzystanie odniesień do potrzeb klientów, stosowanie instrumentalizacji i onomatopeizacji podczas mówienia o hotelu.
Wykorzystywanie obrazów opartych na witalnym kontraście, gradientów tworzących przejście pomiędzy siłą a spokojem, zdjęć dokumentujących zjawiska i zaskakujące i harmonijne połączenia, stosowanie naturalnej kolorystyki, która jest zdecydowana (siła), ale niedrażniąca (spokoju).
Wspólnie z klientem na nowo otworzyliśmy nie tylko hotel, ale również jego profile na Instagramie i Facebooku. Serie warsztatów kreatywnych sprawiły, że wypracowaliśmy wspólny język komunikacji w całym zespole Shuumu, a liczne analizy ruchów oraz trendów pozwoliły nam odkryć, kim tak naprawdę są goście hotelowi i jak możemy z nimi zbudować silniejsze relacje. Pragnęliśmy stworzyć spójną, przemyślaną i wyjątkową komunikację w social mediach.
Udało nam się to osiągnąć między innymi dzięki pełnym autentyzmu sesjom zdjęciowym i filmowym, udziałowi ambasadorów w tworzeniu treści oraz współpracy z partnerami zewnętrznymi. Obecnie komunikacja Shuumu w mediach cyfrowych wyróżnia się spójnością, angażującym storytellingiem i byciem blisko fanów.
Nowa odsłona strony internetowej Shuumu wynikała z konieczności stworzenia gościom przyjaznego miejsca również w sieci. Przy jej projektowaniu zadbaliśmy o wyjątkowe doświadczenie użytkowników, niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają, oraz emanację wyjątkowej filozofii hotelu w warstwie słownej i wizualnej. Funkcjonalna i minimalistyczna wizytówka marki sprawia, że osoba odwiedzająca stronę zyskuje namiastkę tego, co obiekt ma mu do zaoferowania na miejscu.
Nowa witryna internetowa Shuumu to również udoskonalony system rezerwacji, w pełni funkcjonalny i przyjazny gościom hotelowym. Przy jego tworzeniu korzystaliśmy z pomocy zaprzyjaźnionej jednostki badawczej – AF.lab – która wykonuje innowacyjne badania neuromarketingowe, pozwalające na odkrycie motywacji użytkowników, ich odczuć oraz emocji, które wywołują produkty. Wynikiem badań respondentów są rekomendacje UX, które dzięki wdrożeniu przyczyniły się do przejrzystości i pełnej funkcjonalności procesu rezerwacji.
Hotelowi Shuum pomogliśmy nie tylko w dopracowaniu wizerunku nadmorskiego lidera branży spa & wellness, ale również uczynieniu z marki trendsettera, który umiejętnie wykorzystuje trendy, widząc w nich realne potrzeby i pragnienia konsumentów.
Współtworzymy komunikację dotyczącą wyjątkowych wydarzeń: spotkań kulinarnych Shuum & Przyjaciele oraz Wieczorów z winem. Braliśmy udział w stworzeniu nowego subbrandu hotelu – Delikatesów Shuum – w których w niespiesznej i kameralnej atmosferze można zamówić dania z menu restauracji a la carte lub catering dietetyczny na każdy dzień, a także zaopatrzyć się w produkty z shuumowej manufaktury oraz kosmetyki naturalne, używane podczas rytuałów spa.
Dziś Shuum to nowoczesna marka, bliska potrzebom świadomych konsumentów, którzy poszukują przestrzeni do odpoczynku od miejskiego zgiełku, regeneracji sił witalnych i wyciszenia w komfortowych, kameralnych warunkach. Nie jest kolejnym typowym usługodawcą hotelowym, ale przede wszystkim wsparciem w holistycznym zadbaniu o spokój ciała i umysłu, a budowana latami wiedza w zakresie spa & wellness czyni z Shuumu jednego z liderów w swojej branży.
Przed Tobą rebranding produktów Browaru Nowosądeckiego – nagrodzony wyróżnieniem w kategorii DESIGN w konkursie GOLDEN ARROW 2018.
Zobacz więcejSprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.
ul. Saperska 42c/12, 61-493 Poznań
office@riverwood.pl