Nasza współpraca z Browarem Trzy Korony rozpoczęła się od poznania porywającego świata marki, głęboko zakorzenionego w lokalnych tradycjach, miejscowych legendach i podaniach. Następnie – ramię w ramię z klientem, z głowami wypełnionymi ciekawością – udaliśmy się w pasjonującą podróż, której celem stało się znalezienie sposobu na wydobycie potencjału historii marki i ukazanie jej światu w nowoczesnej odsłonie. Na trasie przeplatanej inspirującymi spotkaniami i warsztatami mieliśmy trzy (liczba nie mogła być inna) ważne postoje: oryginalną i pasjonującą strategię komunikacyjną, kompleksową identyfikację wizualną oraz rebranding produktów. Nasze odkrycia pozytywnie zaskoczyły nas samych, a finalna praca otrzymała wyróżnienie w kategorii Design w konkursie Golden Arrow 2018.
Przed Tobą historia o tym, jak w świecie dóbr stworzyć nowoczesnego i świadomego ambasadora lokalności oraz ukazać konsumentom jego optymistyczną, radosną, pełną ciekawości naturę – bez grama śmieszności.
Jako zespół projektowy spotkaliśmy się z Browarem Trzy Korony po raz pierwszy na warsztacie inspiracyjnym, na którym przedstawiliśmy najbardziej adekwatne kierunki wizualne i wypracowaliśmy podstawy tożsamości marki. Na podstawie jej aspiracji oraz analizy konkurencji stworzyliśmy dokument DNA brandu, który jednocześnie wyznaczył ramy strategii komunikacyjnej. Materiał zawiera najważniejsze aspekty i wartości, które powinna odzwierciedlać skuteczna i pełna pasji komunikacja.
Zakotwiczając markę w lokalnych tradycjach, ale jednocześnie przedstawiając jej nowoczesne aspiracje i niezależność, odtworzyliśmy historie lokalnych bohaterów legend, które znane są mieszkańcom całego regionu. Na potrzeby marki przygotowaliśmy więc porywającą narrację, powiązaną z regionem nowosądeckim.
Każdy z produktów stał się ambasadorem legendy, którą znają lokalni mieszkańcy (pozytywni bohaterowie – jasne etykiety i pozytywne nazwy, czarne charaktery – czarne etykiety i określenia nieprzejednanych bohaterów). Głównym bohaterem i chlubą browaru uczyniliśmy Sędka.
Połączenie tradycji i nowoczesności w skuteczny sposób odzwierciedliło nasze logo, które z jednej strony uprościło przekaz, a z drugiej – nawiązało do dawnego przedstawiania idei. Logo Browaru Nowosądeckiego Trzy Korony zbudowane jest teraz z sygnetu oraz nazwy marki. Sygnet obrazuje zarys szczytu Trzy Korony, wyłaniającego się z liści chmielu. Nazwa zawiera dopisek, powiązany z miejscem pochodzenia produktów.
Motyw wizualny został oparty o ryciny, które w atrakcyjny sposób przedstawiają głównych bohaterów marki. Każdy produkt został zwizualizowany w przewrotny sposób, po to by zaciekawić odbiorców i zaangażować ich do poszukiwań w lokalnych legendach.
Zwieńczeniem całej narracji marki stały się oryginalne projekty opakowań, które wyraziście wyróżniają się na półkach z rzemieślniczymi browarami. Smukłe butelki łatwo trzyma się w dłoni. Na etykietach zadbano o odpowiednią ekspozycję nazwy i bohatera. Sygnet logo spełnia rolę pieczęci – wychodzi poza kształt etykiety, dzięki czemu jest jeszcze lepiej zauważalny. Na odwrocie etykiety zawarto element angażujący, dzięki któremu konsument może poznać historię bohatera i wejść w silniejszy kontakt z marką. Produkt hero wyróżnia się dzięki butelce bez papierowej etykiety – sitodruk na szkle.
Dowiedz się, jak sprawiliśmy, że jedna kampania online generuje ponad 100 tysięcy odsłon!
Zobacz więcejSprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.
ul. Saperska 42c/12, 61-493 Poznań
office@riverwood.pl