Volkswagen After Sales

Mistrzowska transformacja cyfrowa usług Volkswagen Aftersales

Dowiedz się, jak sprawiliśmy, że jedna kampania online generuje ponad 100 tysięcy odsłon!

90

dealerów

6+

współpracy

100+

zrealizowanych kampanii

100k

odsłon generowanych dzięki jednej kampanii

80+

poprawnie wypełnionych formularzy na stronie

10%

tyle wynosi współczynnik odrzuceń

90

dealerów

6+

współpracy

Do 2015 roku działania reklamowe i sprzedażowe blisko 80 punktów dealerskich marki Volkswagen w Polsce opierały się na kanałach offline oraz komunikacji BTL. Wyzwanie, jakim jest koordynacja i spójna realizacja działań rozwijających usługi posprzedażne między centralą a siecią dealerską, szybko przerodziło się w systematyczne rozwijanie nowych kanałów komunikacji i przesunięcie jej ciężaru do kanałów digitalowych.

Pierwszy etap współpracy to research i zgłębienie relacji podmiotów i specyfiki usług aftersales. Siła przyzwyczajeń liderów rynku w zakresie prowadzonych działań reklamowych wymagała konsekwentnej edukacji sieci oraz stopniowego wdrażania nowego formatu prowadzonej komunikacji do kierowców. Wspólne działania rozpoczęliśmy realizacją dedykowanej koncepcji kreatywnej, w oparciu o którą powstał szereg działań egzekucyjnych, zarówno w formie stron internetowcy, jak i materiałów drukowanych oraz POS. Z czasem udało się budować rozbudowane kampanie taktyczne w oparciu o cykle sprzedażowe oraz silną indywidualizację grup docelowych.

Volkswagen Touran

Wyzwanie 1:

Pierwsze kroki w digitalu

Volkswagen Touran

Wyzwanie 1:

Pierwsze kroki w digitalu

Image

Podczas kolejnych lat współpracy, aby jak najlepiej poznać i zrozumieć siebie wzajemnie, zdefiniować potrzeby marki oraz wypracować satysfakcjonujące rozwiązania, prace nad projektami poprzedzaliśmy szeregiem inspirujących warsztatów, w ramach których zapoznawaliśmy klienta z narzędziami o różnym stopniu zaawansowania.

Mając na uwadze wzrost znaczenia personalizacji, emocji oraz Customer Journey w przekazie marketingowym, w 2017 roku rozpoczęliśmy pracę nad konceptem kreatywnym, przenoszącym wypracowaną ścieżkę klienta do digitalu, skupiając się na wysokiej jakości oferowanych przez markę usług oraz na emocjach odbiorcy, któremu zależy na sprecyzowanej ofercie dedykowanej.

Zdobyte podczas warsztatów z klientem oraz w trakcie badań terenowych insighty i wnioski strategiczne przełożyliśmy na kreację szeregu nowych, spójnych, budujących pozytywny user experience rozwiązań upsellingowych, które do dziś są przez nas regularnie aktualizowane.

Customer Journey

Wyzwanie 2:

Rozwijanie narzędzi w oparciu o Customer Journey

Customer Journey

Wyzwanie 2:

Rozwijanie narzędzi w oparciu o Customer Journey

Image
Strona vw-aso.pl

Stworzyliśmy stronę komunikującą bieżącą ofertę ASO, dotyczącą usług i promocji serwisowych, którą aktualizujemy i odświeżamy zarówno pod względem treści, jak i designu. Na stronie klient znajduje uporządkowaną ofertę i korzyści z niej wynikające, a także w prosty sposób może skontaktować się z najbliższym punktem dealerskim. Ponadto, na stronie stworzyliśmy sekcję „Czekając na”, na której klient oczekujący na swój nowy samochód może dowiedzieć się więcej o przedstawionych językiem korzyści możliwościach poszerzenia wybranej przez niego oferty.

Image
Image
Konfigurator kół

W odpowiedzi na pozyskaną na etapie opracowania strategii informację o napotykanej przez potencjalnych klientów trudności w wyborze odpowiednich kół do swojego auta, wbudowaliśmy na vw-aso.pl narzędzie, które im to ułatwia. Poprzez konfigurator kół, użytkownik w prosty sposób jest w stanie szybko znaleźć odpowiedni ich rodzaj oraz dokonać zakupu bez wychodzenia z domu na stronie vw-sklep.pl.

Strona vw-sklep.pl

Strona poświęcona sprzedaży oryginalnych części i akcesoriów Volkswagen. Oferta uporządkowana jest na kilka sposobów – w zależności od oczekiwań klienta, może on łatwo wyszukać akcesoria i części na podstawie modelu samochodu, jaki posiada, lub skorzystać ze skategoryzowanej, intuicyjnej listy produktów. Ponadto, na stronie głównej w formie banerów na sliderze promujemy ofertę odpowiadającą aktualnym nastrojom czy warunkom atmosferycznym, a w sekcji Blog użytkownik może zapoznać się z treściami lifestylowymi, które jednocześnie promują produkty marki.

Image
Image
I love my VW

Kolejne cele sprzedażowe stawiane nam przez klienta zachęciły nas do bardziej komplementarnej komunikacji Oryginalnych Akcesoriów Volkswagen. Tak powstała platforma kreatywna „I love my VW”, której celem jest silniejsze przywiązanie emocjonalne klientów marki do zakupionego samochodu poprzez jego większą personalizację oraz zbudowanie bliskiej więzi między marką a kierowcą. Cykl życia samochodu rozpoczyna się w chwili jego pierwszego użycia przez kierującego. Dzięki nam to doświadczenie stało się jeszcze bardziej osobiste.

Tworząc materiały cyklicznie promujące aktualną ofertę ASO, przygotowujemy pakiet materiałów, którymi wspieramy działania lokalne dealerów marki. Wielokanałowa komunikacja obejmuje reklamę prasową, radiową oraz banery internetowe i mailing. Każdy z nośników, oprócz komunikacji promocji, wskazuje również lokalny Autoryzowany Serwis Volkswagena. W ten sposób dbamy o spójność komunikacji zgodną z CI marki w każdym punkcie sprzedaży oraz ułatwiamy poszczególnym dealerom dotarcie do klienta.

Co więcej, dla aktywizacji Dealerów, na stronie vw-aso.pl stworzyliśmy generator voucherów na wybraną przez użytkownika usługę w wybranym przez niego punkcie. W rezultacie, użytkownik zyskuje rabat na usługę, a Dealer nowego klienta.

Customer Journey

Wyzwanie 3:

Wspieranie sieci dealerskich

Customer Journey

Wyzwanie 3:

Wspieranie sieci dealerskich

Image

Chcąc rozwijać klienta w działaniach digitalowych i umacniać jego pozycję ekspercką wśród konsumentów, rozbudowujemy narzędzia o kolejne projekty ze spersonalizowanym, budującym pozytywny user experience contentem. Aby wzmocnić wśród nowych klientów marki poczucie dobrze podjętej decyzji i powitać go w świecie Volkswagena, stworzyliśmy Volkswagen Welcome Movie – interaktywny, spersonalizowany film, dostarczany przez zautomatyzowany mailing do każdego nowego posiadacza Volkswagena. Film zawiera informacje na temat modelu oraz pakietów, które wybrał użytkownik. Z poziomu maila, klient może także przejść do strony vw-aso.pl oraz vw-sklep.pl, aby zapoznać się z usługami serwisowymi oraz ofertą oryginalnych akcesoriów marki.

Customer Journey

Wyzwanie 4:

Nie zwalniać tempa

Customer Journey

Wyzwanie 4:

Nie zwalniać tempa

Naszym najnowszym projektem o tej samej tematyce, jednak zdecydowanie bardziej zaawansowanym, jest Waiting Room – interaktywna platforma, stanowiąca źródło wiedzy, wsparcia oraz rozrywki dla klientów oczekujących na dostawę swojego nowego samochodu. Jej rozbudowana funkcjonalność opracowana została przez nas wraz z naszym klientem na podstawie wnikliwej i skrupulatnej analizy pozyskanych danych oraz wypracowanej ścieżki klienta, aby realizacja była jak najbardziej przyjazna odbiorcy i odpowiadała na wszelkie potrzeby pojawiające się na tym etapie zakupu nowego samochodu.

HP Papers

O emocjach, które drzemią w papierze HP Papers

Zapraszamy Cię do pasjonującej opowieści o produktach, którą zrealizowaliśmy w ramach międzynarodowej kampanii 360° z aktywacją.

Zobacz więcej
bg
circle
circle

Pozostałe realizacje

Sprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.

circlecircle

Gotowy na współpracę?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.

ul. Saperska 42c/12, 61-493 Poznań
office@riverwood.pl

We are proud partners with