Poznaj kulisy powstawania innowacyjnego narzędzia, dzięki któremu goście hotelu Shuum otrzymują bezbłędny user experience i prawdziwie butikowe doświadczenie – jeszcze przed swoim wypoczynkiem w Kołobrzegu.
Skrojone na miarę, customowe rozwiązanie stworzyliśmy od zera, dzięki czemu – w przeciwieństwie do produktów oferowanych w modelu subskrypcyjnym – możemy wspierać naszego klienta w jego nieustannym rozwoju.
W trakcie skrupulatnych prac badawczych rozpisaliśmy schemat działania dotychczasowego systemu rezerwacyjnego, docierając do jego słabych stron. Następnie dokonaliśmy starannego researchu i benchmarkingu customowych oraz generycznych narzędzi, zwracając szczególną uwagę na dobre praktyki. Sporo użytecznej wiedzy przyniosła nam też metaanaliza dostępnych badań naukowych, poświęconych potrzebom użytkowników.
Najważniejsze okazały się wywiady pogłębione z osobami tworzącymi Shuum. Zaadresowaliśmy ich potrzeby, aby móc stworzyć narzędzie, które je w pełni zaspokoi.
Uzbrojeni w teorię, przeszliśmy do działania – dokonaliśmy testów wybranych systemów rezerwacyjnych, posiłkując się autorskimi scenariuszami testowymi, przygotowanymi w celu porównania funkcjonalności. Ich wyniki stanowiły dla nas ważny punkt odniesienia przy dalszych pracach. Przeprowadziliśmy także rozmowy z wybranymi firmami tworzącymi systemy rezerwacji.
Dzięki temu etapowi prac nad nowym narzędziem jeszcze lepiej zrozumieliśmy potrzeby naszego klienta.
Strategię rozpoczęliśmy od syntezy oraz grupowania kluczowych obserwacji. Dzięki temu zdefiniowaliśmy kluczowe cele nowego narzędzia: odciążenie działu rejestracji oraz zapewnienie użytkownikowi możliwości kompleksowej obsługi i kontroli zamówienia online. Na podstawie KPI zdefiniowaliśmy scenariusze rozwoju modułu rezerwacyjnego – produkt powinien móc być stale rozwijany, odpowiadając na tworzące się w przyszłości potrzeby.
W centrum naszych zainteresowań znalazło się UX-owe discoverability, rozumiane jako łatwość, z jaką użytkownik będzie w stanie dokonać rezerwacji oraz znaleźć wszelkie interesujące go elementy. Nowy system miał maksymalnie wspierać na każdym etapie customer journey.
Zajęliśmy się modelowaniem produktu. W zespole strategicznym przygotowaliśmy mapę działań użytkownika oraz poukładaną architekturę informacji. Te działania pozwoliły nam na wytworzenie interaktywnej makiety rezerwacji, którą następnie skrupulatnie zbadaliśmy w naszym laboratorium badawczym – AF.lab.
Stworzyliśmy scenariusz badawczy – każde badanie składało się z: instrukcji, zadań z pomiarem eyetracking oraz wywiadu pogłębionego. Zrekrutowaliśmy grupę focusową metodą „doboru celowego”, by odpowiadała przekrojowi potencjalnych klientów hotelu. Wyłoniliśmy osoby obu płci, z grupy wiekowej 36-69 lat. Testy mogliśmy przeprowadzić pomimo sytuacji pandemicznej, ponieważ nasze laboratorium badawcze jest mobilne.
Porównanie obszarów zainteresowania dało nam informacje o kluczowych elementach w procesie rezerwacji. Badania zakończyły się udoskonaleniem jednej, finalnej makiety.
Wszystkie wcześniejsze działania umożliwiły nam sprawne przygotowanie pełnego user interface systemu rezerwacyjnego hotelu Shuum – maksymalnie intuicyjnego i wspierającego gościa hotelowego na każdym kroku. Klarowność układu elementów oraz precyzyjne microcopy prowadzą użytkownika, umożliwiając mu zaplanowanie komfortowego pobytu w pełni.
Gość może skorzystać z bogatej oferty usług dodatkowych, już na poziomie rezerwacji i ma dostęp do wszystkich informacji o swoim pobycie w jednym miejscu.
System rezerwacji hotelu Shuum funkcjonuje jak żywy organizm. Dzięki temu, że stworzyliśmy go od podstaw, możliwe są sprawne – również globalne – zmiany oraz udoskonalenia w jego funkcjonowaniu, wynikające z nowych potrzeb. Produkt ze swojego założenia maksymalnie wspiera naszego klienta w rozwoju. Przeprowadzana na bieżąco ewaluacja pozwala na sprawne wychwytywanie potencjałów, a następnie ich rozwijanie.
Funkcjonowaniem i rozwojem systemu rezerwacji hotelu Shuum opiekuje się nasz dedykowany zespół IT – możemy szybko reagować na wszelkie potrzeby, zapewniając klientowi realizację celów biznesowych.
Rezerwacja w nowym systemie hotelu Shuum odbywa się w kilku prostych krokach. W ich trakcie gość hotelowy wybiera datę, liczbę osób (w tym wieku dzieci) oraz zyskuje możliwość spersonalizowania swojego pobytu – skorzystania z dodatków do pokoju oraz bogatej oferty zabiegów z kategorii Spa & Wellness. Rezerwacja i wygodna płatność są możliwe na każdym urządzeniu, dzięki wykorzystaniu podejścia multi-device. Z kolei integracja z hotelowym systemem CRM sprawia, że użytkownik ma dostęp wyłącznie do dostępnych w wybranym przez siebie terminie pokoi i ofert.
Nowy system rezerwacji hotelu Shuum w pełni wpisuje się w filozofię marki naszego klienta, oferując gościom prawdziwe butikowe doświadczenie – już na poziomie rezerwacji pobytu.
Zobacz, w jaki sposób nadaliśmy ponadczasową osobowość i wartości marce Foodmakers.
Zobacz więcejSprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.
ul. Saperska 42c/12, 61-493 Poznań
office@riverwood.pl