Budowanie zaangażowania oraz tworzenie społeczności wokół produktów i usług wymaga znajdowania coraz to nowych, niecodziennych rozwiązań. Właśnie dlatego kampania contentowa, którą przygotowaliśmy dla działu obsługi posprzedażnej Volkswagen była działaniem jedynie wspieranym przez markę. Została w całości zrealizowana przez fanów brandu – właścicieli samochodów, z których korzystają każdego dnia. Dowiedz się, z jakimi wyzwaniami zmierzyliśmy się w trakcie jej realizacji.
Wyjątkowa kampania wymagała znalezienia innowacji w dotarciu do odpowiednich osób, które w niej wystąpią. Poprzeczka została zawieszona wysoko – wyłonione miały zostać osoby, które nadadzą naszym działaniom autentyczności i szczerości. Postanowiliśmy zatem porzucić tradycyjny casting na rzecz samodzielnego dotarcia do fanów i użytkowników samochodów marki Volkswagen.
Zostali wyłonieni dzięki skrupulatnej analizie mediów społecznościowych klienta. Pod uwagę wzięliśmy ich aktywność oraz zaangażowanie. Wybrane osoby zostały zaproszone do wstępnej współpracy, a na podstawie nadesłanych przez nie wizytówek w formie wideo wyłoniliśmy pasujących do kampanii bohaterów. Stali się nimi:
Iwona i Tomek
małżeństwo reportażystów ślubnych
Natalia
baristka, prowadząca własną palarnię kawy,
Mistrzyni Polski Baristów
Znalezione osoby to nie tylko użytkownicy samochodów marki Volkswagen, ale również pasjonaci działań, którymi zajmują się na co dzień. Dzięki temu przygotowywane w późniejszym etapie prac materiały wideo zyskały intrygujący storytelling.
Wyłonienie osób, które różni nie tylko uprawiana profesja, ale także prowadzony styl życia, użytkowany model samochodu czy miejscowość, w której żyją na co dzień, pozwoliło nam na osiągnięcie wielogłosowości:
Iwona i Tomek
użytkownicy Volkswagena Golfa 7 zostali bohaterami serii rodzinnej i domowej, w której pojawiła się ich córeczka, Jagna. Opisują świat marki z perspektywy rodziców, zwracając uwagę na ich autentyczne potrzeby.
Natalia Kwiatkowska
użytkowniczka Volkswagena Golfa GTI zaprasza widzów do swojego świata – przedsiębiorczego, pełnego pasji, dynamicznego i obfitującego w inspirujące aktywności.
Odmienne perspektywy umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a z samych bohaterów uczyniły najlepszych ambasadorów marki Volkswagen.
Po wyborze tematów odcinków oraz przydzieleniu ich konkretnym bohaterom, nastąpiła wysyłka produktów do recenzji, którymi były Oryginalne akcesoria Volkswagen®.
Zebranie opinii Iwony, Tomka oraz Natalii o testowanych artykułach, w połączeniu z przeprowadzonymi wywiadami, umożliwiło przygotowanie draftów nagrań, uwzględniających realne doświadczenia użytkowników. Nie były to typowe, sztywne scenariusze. Praca nad powstawaniem treści wideo wymagała elastyczności, mobilności i pozostawienia miejsca na spontaniczne pomysły, które pojawiały się już na samym planie filmowym.
Co ważne, była realizowana w dużej mierze w naturalnym otoczeniu bohaterów. Natalia pokazuje widzom własną palarnię kawy wysokiej jakości, którą prowadzi wspólnie z partnerem w Olsztynie. Z kolei Iwona i Tomek zapraszają do swojego mieszkania, w którym opowiadają o swoim życiu oraz o tym, jak wybrany przez nich samochód odpowiada na potrzeby małżeństwa. Dzięki temu już na starcie możliwe stało się wydobycie autentyzmu, który stanowi wartość dla końcowych odbiorców treści.
W przygotowywaniu kampanii contentowej dla marki Volkswagen zrezygnowaliśmy z angażowania profesjonalnej ekipy filmowej. Iwona i Tomek, zawodowi reportażyści, stanęli również po drugiej stronie kamery, realizując część z odcinków. Na samym planie filmowym pierwsze skrzypce stanowili nasi bohaterowie i ich spontaniczne pomysły. Pokłady kreatywności, których doświadczyliśmy na planie, upewniły nas w słuszności wyboru właściwych osób do kampanii.
Kampania contentowa dla marki Volkswagen to nie tylko recenzje akcesoriów marki, ale także odcinki serwisowe, które zwracają uwagę na poprawną eksploatację auta na co dzień, zasady bezpiecznej jazdy oraz sposoby na przedłużenie żywotności pojazdu.
Aby dołączyć edukacyjne przesłanie przygotowywanych filmów – Iwona, Tomek i Natalia zyskali merytoryczne wsparcie specjalistów. Na planie pojawili się zatem wieloletni mechanik Autoryzowanego Serwisu Volkswagena, trener produktowy oraz instruktor doskonalenia techniki jazdy. Bohaterowie mieli okazję zadać im pytania, które od zawsze ich nurtowały, jak również rozprawić się z popularnymi mitami.
Iwona, Tomek i Natalia zostali zaproszeni do poznańskiego ASO, gdzie mogli dowiedzieć się, jak – krok po kroku – wygląda proces przeprowadzania różnych usług serwisowych. Realizacja jednego z odcinków odbyła się w ośrodku doskonalenia jazdy, w którym specjalista podzielił się sposobami na bezpieczną jazdę zimą. Inny został nagrany w myjni samochodowej, gdzie trener produktowy podzielił się swoją obszerną wiedzą z zakresu poprawnej pielęgnacji samochodu.
W procesie promocji kampanii contentowej zostało wyłonione hasło stanowiące jej motyw przewodni „Rozgość się – jesteś u siebie”. Przygotowane treści wideo otrzymały również własny landing page „Serwis i akcesoria oczami fanów”.
Na nim też znajdują się rozbudowane opisy kreacji, w których ważną rolę odgrywa storytelling. To realne historie autentycznych użytkowników samochodów marki Volkswagen, Oryginalnych akcesoriów Volkswagen® oraz osób korzystających z usług Autoryzowanych Serwisów Volkswagena – głęboko zakotwiczone w ich codzienności.
Zrealizowaną kampanię można zobaczyć pod adresem:
https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/magazine/serwis-i-akcesoria-oczami-fanow.html
Zapraszamy Cię do pasjonującej opowieści o produktach, którą zrealizowaliśmy w ramach międzynarodowej kampanii 360° z aktywacją.
Zobacz więcejSprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.
ul. Saperska 42c/12, 61-493 Poznań
office@riverwood.pl