foodmakers

Dla fanów od fanów – angażująca kampania contentowa Volkswagen Aftersales

Poznaj kulisy powstawania kampanii promującej Autoryzowane Serwisy oraz Oryginalne akcesoria Volkswagen®.

Budowanie zaangażowania oraz tworzenie społeczności wokół produktów i usług wymaga znajdowania coraz to nowych, niecodziennych rozwiązań. Właśnie dlatego kampania contentowa, którą przygotowaliśmy dla działu obsługi posprzedażnej Volkswagen była działaniem jedynie wspieranym przez markę. Została w całości zrealizowana przez fanów brandu – właścicieli samochodów, z których korzystają każdego dnia. Dowiedz się, z jakimi wyzwaniami zmierzyliśmy się w trakcie jej realizacji.

Wyjątkowa kampania wymagała znalezienia innowacji w dotarciu do odpowiednich osób, które w niej wystąpią. Poprzeczka została zawieszona wysoko – wyłonione miały zostać osoby, które nadadzą naszym działaniom autentyczności i szczerości. Postanowiliśmy zatem porzucić tradycyjny casting na rzecz samodzielnego dotarcia do fanów i użytkowników samochodów marki Volkswagen.

wyzwanie 1

Wyzwanie 1:

Znalezienie ambasadorów marki

wyzwanie 1
pattern

Wyzwanie 1:

Znalezienie ambasadorów marki

Zostali wyłonieni dzięki skrupulatnej analizie mediów społecznościowych klienta. Pod uwagę wzięliśmy ich aktywność oraz zaangażowanie. Wybrane osoby zostały zaproszone do wstępnej współpracy, a na podstawie nadesłanych przez nie wizytówek w formie wideo wyłoniliśmy pasujących do kampanii bohaterów. Stali się nimi:

Iwona i Tomek

Iwona i Tomek

małżeństwo reportażystów ślubnych

Natalia - baristka

Natalia

baristka, prowadząca własną palarnię kawy,
Mistrzyni Polski Baristów

Znalezione osoby to nie tylko użytkownicy samochodów marki Volkswagen, ale również pasjonaci działań, którymi zajmują się na co dzień. Dzięki temu przygotowywane w późniejszym etapie prac materiały wideo zyskały intrygujący storytelling.

Wyłonienie osób, które różni nie tylko uprawiana profesja, ale także prowadzony styl życia, użytkowany model samochodu czy miejscowość, w której żyją na co dzień, pozwoliło nam na osiągnięcie wielogłosowości:

wyzwanie 2

Wyzwanie 2:

Różne osoby, odmienne perspektywy

wyzwanie 2
pattern

Wyzwanie 2:

Różne osoby, odmienne perspektywy

Iwona i Tomek z córką

Iwona i Tomek

użytkownicy Volkswagena Golfa 7 zostali bohaterami serii rodzinnej i domowej, w której pojawiła się ich córeczka, Jagna. Opisują świat marki z perspektywy rodziców, zwracając uwagę na ich autentyczne potrzeby.

Natalia parząca kawę

Natalia Kwiatkowska

użytkowniczka Volkswagena Golfa GTI zaprasza widzów do swojego świata – przedsiębiorczego, pełnego pasji, dynamicznego i obfitującego w inspirujące aktywności.

Image

Odmienne perspektywy umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a z samych bohaterów uczyniły najlepszych ambasadorów marki Volkswagen.

Po wyborze tematów odcinków oraz przydzieleniu ich konkretnym bohaterom, nastąpiła wysyłka produktów do recenzji, którymi były Oryginalne akcesoria Volkswagen®.

wyzwanie 3

Wyzwanie 3:

Wydobycie autentyzmu z recenzji produktów

wyzwanie 3
pattern

Wyzwanie 3:

Wydobycie autentyzmu z recenzji produktów

Zebranie opinii Iwony, Tomka oraz Natalii o testowanych artykułach, w połączeniu z przeprowadzonymi wywiadami, umożliwiło przygotowanie draftów nagrań, uwzględniających realne doświadczenia użytkowników. Nie były to typowe, sztywne scenariusze. Praca nad powstawaniem treści wideo wymagała elastyczności, mobilności i pozostawienia miejsca na spontaniczne pomysły, które pojawiały się już na samym planie filmowym.

Image
Image

Co ważne, była realizowana w dużej mierze w naturalnym otoczeniu bohaterów. Natalia pokazuje widzom własną palarnię kawy wysokiej jakości, którą prowadzi wspólnie z partnerem w Olsztynie. Z kolei Iwona i Tomek zapraszają do swojego mieszkania, w którym opowiadają o swoim życiu oraz o tym, jak wybrany przez nich samochód odpowiada na potrzeby małżeństwa. Dzięki temu już na starcie możliwe stało się wydobycie autentyzmu, który stanowi wartość dla końcowych odbiorców treści.

W przygotowywaniu kampanii contentowej dla marki Volkswagen zrezygnowaliśmy z angażowania profesjonalnej ekipy filmowej. Iwona i Tomek, zawodowi reportażyści, stanęli również po drugiej stronie kamery, realizując część z odcinków. Na samym planie filmowym pierwsze skrzypce stanowili nasi bohaterowie i ich spontaniczne pomysły. Pokłady kreatywności, których doświadczyliśmy na planie, upewniły nas w słuszności wyboru właściwych osób do kampanii.

Kampania contentowa dla marki Volkswagen to nie tylko recenzje akcesoriów marki, ale także odcinki serwisowe, które zwracają uwagę na poprawną eksploatację auta na co dzień, zasady bezpiecznej jazdy oraz sposoby na przedłużenie żywotności pojazdu.

wyzwanie 4

Wyzwanie 4:

Eksperckie porady przekazane w przystępny sposób

wyzwanie 4
pattern

Wyzwanie 4:

Eksperckie porady przekazane w przystępny sposób

studio session

Aby dołączyć edukacyjne przesłanie przygotowywanych filmów – Iwona, Tomek i Natalia zyskali merytoryczne wsparcie specjalistów. Na planie pojawili się zatem wieloletni mechanik Autoryzowanego Serwisu Volkswagena, trener produktowy oraz instruktor doskonalenia techniki jazdy. Bohaterowie mieli okazję zadać im pytania, które od zawsze ich nurtowały, jak również rozprawić się z popularnymi mitami.

Iwona, Tomek i Natalia zostali zaproszeni do poznańskiego ASO, gdzie mogli dowiedzieć się, jak – krok po kroku – wygląda proces przeprowadzania różnych usług serwisowych. Realizacja jednego z odcinków odbyła się w ośrodku doskonalenia jazdy, w którym specjalista podzielił się sposobami na bezpieczną jazdę zimą. Inny został nagrany w myjni samochodowej, gdzie trener produktowy podzielił się swoją obszerną wiedzą z zakresu poprawnej pielęgnacji samochodu.

studio session 2
Image

W procesie promocji kampanii contentowej zostało wyłonione hasło stanowiące jej motyw przewodni „Rozgość się – jesteś u siebie”. Przygotowane treści wideo otrzymały również własny landing page „Serwis i akcesoria oczami fanów”.

wyzwanie 5

Wyzwanie 5:

Akcja promująca kampanię contentową

wyzwanie 5
pattern

Wyzwanie 5:

Akcja promująca kampanię contentową

Na nim też znajdują się rozbudowane opisy kreacji, w których ważną rolę odgrywa storytelling. To realne historie autentycznych użytkowników samochodów marki Volkswagen, Oryginalnych akcesoriów Volkswagen® oraz osób korzystających z usług Autoryzowanych Serwisów Volkswagena – głęboko zakotwiczone w ich codzienności.

collage case studies
HP Papers

O emocjach, które drzemią w papierze HP Papers

Zapraszamy Cię do pasjonującej opowieści o produktach, którą zrealizowaliśmy w ramach międzynarodowej kampanii 360° z aktywacją.

Zobacz więcej
bg
circle
circle

Pozostałe realizacje

Sprawdź jeszcze więcej ciekawych realizacji w obszarach brandingu, marketingu i komunikacji, które mieliśmy przyjemność współtworzyć.

circlecircle

Gotowy na współpracę?

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes.

ul. Wszystkich Świętych 4a, 61-843 Poznań
office@riverwood.pl

We are proud partners with